Kabinpersonalens service och ombordförsäljning ger god vinst till flygbolag

flyg
Flygbolaget Norweigan har haft några års snabb tillväxt där flygvärdinnor och annan servicepersonal spelat en viktig roll. Bolaget har utvidgat sitt utbud med hundratals destinationer runt om i världen och investerat i en modern flygplansflotta som gett minskade miljöutsläpp och snyggare plats för personal och passagerare. De senaste månaderna har passagerarantalet fördubblats i jämförelse med samma tid förra året och prognosen framåt ser lovande ut. Resenärerna köper relativt billiga biljetter men betalar extra för alla tilläggstjänster och produkter, precis som hos andra lågprisbolag. Försäljningen av servicetillägg samt mat, dryck och varor ombord ger goda intäkter till flygbolaget – bara under tredje kvartalet 2015 gav detta en intäkt på nära en miljard norska kronor. (Källa: Flygtorget)

I detta är naturligtvis kabinpersonalens servicenivå och möjlighet att öka merförsäljningen en avgörande framgångsfaktor. Flygvärdinnor och stewards utför ett viktigt och gott arbete som bidrar till stor del av bolagets framgång. Att satsa på rätt ombordservice har visat sig vara en god investering och när passerarantalet fortsätter att öka kommer dessa inkomster ge ännu mer klirr i kassan! Vill du arbeta som en viktig del i flygbolagens service och vara en kugge i ”framgångsmaskineriet” kan en karriär som kabinpersonal vara en utmärkt väg att gå! Läs mer här hur du gör för att påbörja en sådan karriärväg.